уторак, 6. јул 2010.

Одбрана од НАТО агресије


Prema zvanicnim informacijama na prostoru SRJ oboreno je samo 2 aviona F-16a i F-117a,i to sa zemlje.Međutim za ostale oborene avione uglavnom se cuti.Ali evo kompletnog spiska: Model aviona: Opis: Gubici:

F-4 Phantom II Leti iznad Jugoslavije u sastavu nemacke avijacije. Proizvodio se od 1957-1981 godine. Max brzina: 2390 km/h, borbeni radijus oko 1000km, moze da nosi oko 7,200kg ubojnog tereta na pet podvesnih nosaca. Posada se sastoji od 2 pilota. Rusko ministarstvo odbrane tvrdi da je Jugoslovenska RV i PVO oborila najmanje dva aviona ovog tipa. Sigurno je da su piloti jednog od aviona poginuli, dok se za posadu drugog tvrdi da je zarobljena od strane nase armije.

F-16C Falcon Leti iznad Jugoslavije u sastavu vise NATO zemalja. Maksimalna brzina je 2125km/h, borbeni radijus oko 630km, moze da nosi 5435kg ubojnog tereta na devet podvesnih nosaca. Posadu cini 1 pilot. Po podacima ruskog ministarstva odbrane, jedan americki F-16C je oboren u vazdusnoj borbi od strane MIG-29, dok su jos cetiri oborena od strane protivvazdusne odbrane vojske Jugoslavije.

Po informacijama iz stranih sredstava informisanja na avionima F-16 su u zadnje vreme jako nesigurni za letenje. Amerikanci su izgubili najmanje 5 aviona u zadnjih sest meseci, a Izraelci jedan zbog tehnickih problema sa motorima PW 200/220. Resenje se trazi u zameni tih motora sa motorima PW 229, ali zbog nedostatka sredstava pitanje je kada ce se to uraditi. Takodje ogromnih problema amerikanci imaju zbog nedostatka kvalitetnog tehnickog osoblja za odrzavanje aviona koji ucestvuju u agresiji na Jugoslaviju.

02.05.1999. Jedan avion F-16 serijski broj (AV655FS) iz sastava americkih snaga oboren je u blizini 18 kilometara istocno od Kozluka. Na snimcima moze da se vidi koliko se avion raspadne kada padne na zemlju i koliko je tesko uopste naci oboreni avion kao i njegove delove. Slike mozete videti ovde.


F-15E Eagle Leti iznad Jugoslavije u sastavu americke avijacije. Maksimalna brzina mu je 2655km/h, borbeni radijus dejstva mu je 1270km, moze da nosi 11,115kg borbenog tereta na podvesnim nosacima. Posadu cine 2 pilota. Po informaciji BBC Word News kao i iz nekih nasih izvora MIG-21 Jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva je u direktnom duelu uspeo da obori F-15. Obaranje je bilo dana 27.03.1999. Bez obzira na razliku u generaciji ova dva aviona MIG-21 je i danas opasan protivnik.

F/A-18 Hornet Leti iznad Jugoslavije u sastavu americke i kanadske (samo me zanima sta ce glupi kanadjani tu) avijacije. Maksimalna brzina je 1915km/h, borbeni radijus oko 1000km, moze da nosi 7000kg borbenog tereta na podvesnim nosacima. Posadu cine 1 do 2 pilota. Po izvestajima dva aviona F/A-18 Hornet su oborena do 26.03.1999. Vise informacija o tome cije su bile letelice nemamo, ali su navodno oborene zajedno u izvrsavanju jedne rusilacke misije. Nadamo se da je pao jedan americki i jedan kanadski. Da niko ne bude zapostavljen. Po informacijama obe posade aviona su poginule.

Tornado IDS Leti nad Jugoslavijom u sastavu nemacke, britanske i mozda italijanske avijacije. Maksimalna brzina mu je 2125km/h, borbeni radijus dejstva oko 1400km, nosi oko 9000kg borbenog tereta. Posadu cine 2 pilota. Po izvestajima ruskog ministarstva odbrane jedan nemacki Tornado je srusen u prvom talasu napada u blizini Panceva. Posada je poginula. Drugi nemacki Tornado je srusen 29.03.1999., a posada je uhvacena javio je Tanjug.
Po listu Vojka br. 19 dana 15.04.1999. jedan avion Tornado je oboren i zavrsio je svoj let u Skadarskom jezeru.

Harrier Leti nad Jugoslavijom u sastavu britanske avijacije. Maksimalna brzina mu je 1185km/h, borbeni radijus dejstva oko 700km, moze da nosi oko 3000kg borbenog tereta. Posadu cini jedan pilot. Prvo vatreno krstenje Harriera u ratu nije proslo bas slavno. Nekoliko dana nisu bili u mogucnosti da pronadju ciljeve, a veci broj Harrijer-a je tesko ostecen od vatre nase protivvazdusne odbrane. Napokon 03.04.1999. nasa protivvazdusna odbrana oborila je jedan britanski Harrier koji je pao na teritoriju bosne, a pilot je pri padu poginuo.

Postoje izvestaji da je jedan Harrier oboren iznad Jugoslavije 17.04.1999. Na zalost nemamo nikakvu zvanicnu potvrdu.

Jedan AV-8B Harrier iz sastava americkih marinaca survao se u more 40km od Italijanske luke Brindizi 02.05.1999. Pilot je na zalost spasen.
Malo zakasnela informacija, ali nema veze. Sada imam i neke potvrde. Dana 13.04.1999. iznad Zrenjanina je pogodjen jedan Harrier koji se srusio u blizini Tuzlanskog aerodroma pri pokusaju prinudnog sletanja. Slike rezervoara mozete videti ovde.


Mirage 2000 Leti nad Jugoslavijom u sastavu francuske avijacije. Maksimalna brzina mu je 2338km/h, borbeni radijus dejstva oko 900km, moze da nosi 6300kg borbenog tereta. Posadu cine jedan (lovacka verzija) ili dva (jurisna verzija) pilota. Po potvrdjenom izvestaju lista Vojska br. 19 dana 15.04.1999. nasa protivazdusna odbrana je oborila jedan avion Mirage 2000. Pilot se katapultirao, a avion je udario u planinu Rumija i razbio se. Vidjeno ocima mnogih ocevidaca.

F-117 Nighthawk Leti iznad Jugoslavije u sastavu americke avijacije. Maksimalna brzina mu je 1040km/h, borbeni radijus dejstva mu je 1040km, moze da nosi 2 bombe od po 910kg u unutrasnjosti aviona. Posadu cini 1 pilot. Takozvani nevidjivi avion, ponos i dika americkog vazduhoplovstva. Oboren je 27.03.1999. godine od strane nase protivvazdusne odbrane. Kao sto se vidi i nije bas nevidjiv kao sto pricaju. Na njihovu nesrecu verovatno je jos jedan F-117 oboren iznad Fruske gore 04.04.1999. Za to nemamo zvanicnih potvrda, ali misli se da je to tacna informacija. Slike oborenog F-117A mozete videti ovde.


A-10 Thunderbolt II Leti iznad Jugoslavije u sastavu americke armije. Jurisni avion namenjen za napad na zemaljske ciljeve. Maksimalna brzina mu je 835km/h, borbeni radijus dejstva 450 - 1000km. Nosi oko 7200kb borbenog tereta i top GAU-8 30mm. Posadu cini jedan pilot. Po vise raznih izvora informisanja jedan A-10 Thunderbolt II je 15.04.1999. prinudno sleteo na aerodrom Petrovec kod Skoplja tesko ostecen.

Po zvanicnim izvestajima TV Sitel iz Makedonije jos jedan A-10 je prinudno sleteo na pored aerodroma Petrovec u Skoplju uz veliku eksploziju. S tim da je ovaj put avion imao teska ostecenja. Avion je imao zakaceno naoruzanje ispod krila. Pilot je tesko povredjen. Naravno, avion je pogodila nasa PVO, a NATO ga je odmah prebacio na aerodrom Petrovec.

02.05.1999. PVO Jugoslovenske vojske je pogodila jedan A-10. 04.05.1999. na RTS-u su prikazani snimci motora aviona A-10 pogodjenog protivavionskom raketom. Serijski broj aviona A-10A je (A40662), a takozvani "code number" (77751). Verovatno je to A-10 koji je prinudno sleteo u Makedoniju 02.05.1999. bez jednog motora. Bravo PVO. Sliku mozete videti ovde. Na slici se jasno vidi kako je desni motor aviona pogodjen IC protivavionskom raketom. Slika verujem tog istog aviona sam trenutak pre pogotka se moze videti ovde.

Dana 14.05.1999. na radiju je objavljena vest da je jedan avion A-10 oboren i da se srusio na teritoriju Sar planine. Proveravamo informacije. Saznajem sa RTS-a da je verovatno taj avion pao ipak negde na teritoriju Albanije, a ne na Sar planinu.
Vojska Jugoslavije je saopstila da je 23.05.1999. u rejonu sela Klina na Kosovu oboren jedan avion A-10 Thunderbolt II

EA-6B Prowler Leti iznad Jugoslavije u sastavu americke armije. namenjen je za elektronsko ometanje. Maksimalna brzina mu je 1188km/h, borbeni radijus dejstva oko 1500km. Nosi antiradarske rakete AGM-88 HARM. Posadu cine cetiri clana. Iz nezvanicnih, ali vrlo pouzdanih izvora saznajemo da je najmanje jedan (a verovatno dva) primerak ovog aviona oboren od strane nase PVO u dejstvima iznad Jugoslavije.

KC-135 Tanker za punjenje aviona gorivom u vazduhu. Pune gorivom nacisticke avione koji napadaju Jugoslaviju. Najcesce to rade nad Makedonijom, Madjarskom i Jadranskim morem. Uhhh, potpuno sam zaboravio na ovaj "avioncic". Sad, cinjenica je da ga nismo mi oborili, ali bez obzira na to mislim da je lepo da znate ovu informaciju. Nemam tacan datum, ali negde polovinom aprila americki tanker KC-135 se srusio blizu nemacko-holandske granice posle ucestvovanja u punjenju gorivom NATO aviona koji su napadali nasu zemlju. Podatak je zvanican i dugo vremena je stajao zaboravljen. Nismo ga mi oborili, ali ovaj avion kosta oko 50 miliona$. Svi clanovi posade su poginuli.

Nepoznati avioni Ovo su avioni za koje se nema potvrda kojeg su tipa, ali po izvestajima se moze zakljuciti da su oboreni od strane naseg RV i PVO. U periodu od 28.03.1999. - 29.03.1999. Tanjug je objavio da je oboreno 5 neprijateljskih letelica. Dva na kosovu, jedan kod Gornjeg Milanovca, cetvrti je pao zajedno sa transportnim helikopterom u bosni, a peti u blizini Zvornika. Po Ruskom radiju 04.04.1999. oboren je jedan avion i dva helikoptera koji su isli da spasavaju oborene pilote. Takodje je 06.04.1999. oboren avion koji je napao most na dunavu u Novom Sadu.

Po agenciji Tanjug jedan NATO avion je 11.04.1999. oboren izmedju Sombora i Odzaka. Ocevici su potvrdili ovaj izvestaj, a ja sam nezvanicno cuo da se avion raspao u vazduhu. Verovatno je dolazio iz Hrvatske da bi izvrsio napad, a ako je bio pun oruzja i pogodjen direktnim pogodkom protivavionske rakete (NEVA ili KUB) sasvim je moguce da se raspao u hiljade komada i da je pilot poginuo na mestu.

18.04.1999. izvrsen je napad nase avijacije na aerodrom u Tuzli. Tom prilikom nasi piloti su unistili 17 neprijateljskih aviona i 3 helikoptera.

18.04.1999. Pogodjen avion u rejonu planine Povren, a pri pokusaju bega srusio se na teritoriju bosne. 18.04.1999. oko 16.00h dva NATO aviona oborena u blizini Pristine. Takodje noci 17.04. - 18.04.1999. u reonu Urosevca pogodjen NATO avion, a pao je na samu granicu. Nad Pristinom oko 19:00h pogodjen NATO avion koji je pao na planinu Cicavica.

19.03.1999. na Sar planinu u Makedoniji se srusio neidentifikovani NATO avion. Avion je doleteo sa Kosova, a mesto udesa su brzo okruzile NATO trupe. Vise informacija o ovom avionu nema.

20.04.1999. RTS javlja da je su kod Kragujevca srusena dva nacisticka aviona. Takodje 20.04.1999. jedan nacisticki avion je pao na planini Jastrebac.

Po agenciji ITAR-TASS 24.04.1999. NATO je izgubio tri aviona u okolini Pristine. Jedan je pao pored sela Businje, a dva jugozapadno od Pristine.
29.04.1999. brojni ocevici su videli obaranje dva NATO aviona na teritoriji Panceva. Sve se desavalo u toku dana. Istog dana kasno nocu ocevici tvrde da su jos dva NATO aviona oborena nad Beogradom. Na zalost nemamo zvanicne potvrde, ali vise desetina ocevidaca je dovoljna potvrda.

04.05.1999. nasa PVO je oko 12:30 casova srusila avion iznad Valjeva. Po izjavama koje su bile objavljene u nasim novinama motor aviona je pao na groblje 50 metara od grupe ljudi koja je bila na sahrani dok je ostatak aviona pao par kilometara dalje. Nema informacija o tipu letelice. - DEMANTOVANO

04.05.1999. oko ponoci protivvazsusna odbrana VJ je oborila NATO avion koji je ucestvovao u napadu na Bajinu Bastu.

Na RTS-u je objavljeno da su 07.05.1999 oborena dva neprijateljska NATO aviona. Blizih podataka nemamo, ali iz nezvanicnih izvora izgleda da je jedna od tih letelica oborena kod Nisa.
Po izvestaju RTS-a u koji se bazira na zvanicnim izvestajima makedonskog ministarstva informacija u Makedoniji je pao jedan pododjeni NATO avion. Pilot se katapultirao i svedoci iz sela Izvor su ga videli kako bezi u sumu krijuci se od seljaka koji su krenuli da ga traze. Vrlo brzo su na lice mesta doletela dva NATO helikoptera koji su pilota izvukli i odveli iz sume.
Po izjavama vise ocevidaca 15.05.1999. jedan NATO avion je srusen oko 11:15 casova iznad Padinske Skele.
Po izvestaju na http://www.inet.co.yu koji donosim sa malim zakasnjenjem Danski lovacki avion F-16 je pogodjen pre dva-tri dana kod Kursumlije. Avion je sa poremecenim radom motora i dimom iz repa aviona nestao u okolini Kopaonika.
Takodje po izvestaju na http://www.inet.co.yu 17.05.1999. oboren je neprijateljski NATO avion koji je ucestvovao u napadu na Batajnicu.
Po izvestajima sa http://www.inet.co.yu 22.05.1999. dva neprijateljska aviona su srusena. Jedan kod Rusnja, a drugi iznad Lipovice.
Iznad Beograda je 23.05.1999. izmedju 00-02 casa po izjavama ocevidaca oboren jedan NATO avion ciji se pilot katapultirao. Izjava - "a policija je u rekordno kratkom vremenu blokirala sve prilazne puteve i onemogucila brojne beogradjane da ucestvuju u akciji 'spasavanja' (lincovanja?). Veliki broj ocevidaca potrvdjuje sledecu pricu: snazna explozija je osvetlila nebo u vreme najzesce aktivnosti PVO. Preciznu lokaciju cucete na briefingu NATO-a ;-) ( ja je ne odajem iz bezbednosnih razloga )".
Po izvestajima RTS-a i http://www.inet.co.yu 23.05.1999. nad Leskovcem je oborena jedna neprijateljska letelica. Na nebu iznad grada je primecena velika eksplozija.
Po izvestajima sa http://www.inet.co.yu 22.ili 23.05.1999. je iznad Nisa oboren jedan NATO avion.

Bezpilotne letelice Letelice bez pilota cija je primarna namena spijuniranje i prikupljanje informacija. Koriste se da bi se stedeli pravi avioni i piloti. Steta, uvek je lepse oboriti avion sa pilotom pa narocito ako ga ulovimo. No, svaka bezpilotna letelica kosta 1-2 miliona dolara pa je to sasma lep ulov za nasu PVO. Do 26.03.1999. oborene su dve bezpilotne letelice, treca je dosla na red 29.03. 1999., cetvrta 07.04.1999 (slike mozete videti ovde). Za ove letelice se veruje da su sve pripadale americkoj armiji. Zatim se serija nastavlja, 12.04.1999 i 14.04.1999. oborene su nemacke izvidjacke letelice, a po najnovijim izvestajima pre dan-dva jos jedna nemacka spijunska letelica. Za sada 7 potvrdjenih je odlican uspeh nase PVO. Samo nastavite tako momci.

18.04.1999. potvrdjeno obaranje jos jedne bezpilotne letelice.

20.04.1999. kod sela Jegonovci u Makedoniji pala jos jedna nemacka bezpilotna letelica. Potvrdjeno slikom Makedonske televizije sa lica mesta. Slike srusene nemacke bezpilotne letelice mozete videti ovde.

Na RTS-u je objavljeno da je 07.05.1999 oborena neprijateljska beezpilotna letelica na teritoriji Kosova izmedju Bujanovca i Preseva.

Radio Beograd je u dnevniku 07.05.1999. objavio da je jos jedna neprijateljska bezpilotna letelica pala na teritoriju Makedonije.

Dana 13.05.1999. iznad Jugoslavije su oborene tri bezpilotne letelice NATO pakta. Prva je srusena nemacka (jos jedna:) letelica CL-289s Piver oko 12:00 kod sela Kokot banja na Kosovu, a druga za koju nisam utvrdio koja je na Mokroj Gori. Treca srusena letelica je americki Predator iz sastava 57 vinga 15 eskadrile. Sve je propraceno PREDIVNIM snimcima uzivo (koje mozete videti ovde) letelice kako pada na zemlju. Problemi za NATO sa bezpilotnim letelicama se nastavljaju. Sve vise ih gube i sve im je teze da dobiju podatke za bojista u realnom vremenu. Nastavlja se agonija NATO-a sa bezpilotnim izvidjackim letelicama. Da napomenem da svaka kosta oko 2 miliona dolara.

Dana 16.05.1999. iznad Kosova je srusena jos jedna nemacka spijunska letelica CL-289 Piver. Potvrdjeno slikom sa lica mesta.
Dana 17.05.1999. iznad Pestera oborena je jos jedna bezpilotna letelica ciji tip na zalost nikako ne mogu da odredim. Vrlo cudna letelica, vidjam je vec drugi put. Moja pretpostavka je da je letelica preradjena krstareca raketa AGM-86 CALCM kojoj je dodata oprema za izvidjanje umesto bojeve glave. Doduse u tom slucaju letelica ne bi mogla da se vrati nazad, ali kao teorija za sada i ovo dobro zvuci. Ako saznam koja je letelica u potanju obavesticu vas. Naravno obaranje je potvrdjeno slikom sa lica mesta.
Opet nasa PVO pravi pomor medju bezpilotnim letelicama agresora. Oko 16:45 casova jedna bezpilotna letelica je pala na podjucje sela Talinovci, a kasnije je oborena jos jedna bezpilotna letelica koja je po izvestajima RTS-a pala direktno u centar Urosevca.
RTS javlja da je u toku dana nad podrucjem Kosova oborena jos jedna bezpilotna letelica. Bogami nas PVO se izvestio u obaranju ovakvih letelica. Ovo sto se desava zadnjih dana opet ce ostaviti NATO bez real-time podatka sa lica mesta. Ako nastavimo da ih rusimo ovim tempom vrlo skoro ce NATO imati akutni nedostatak bezpilotnih letelica.
Opet Hunter. Koliko sam uhvatio od informacija, iznad sela Buca u opstini Gora je oborena jos jedna bezpilotna letelica Hunter. RTS je prikazao snimke ostataka Huntera ciji su se delovi rasuli u krugu od 200 metara. Ovo daje indikaciju da je Hunter oboren raketom zemlja-vazduh. Treba tako nastaviti. Ne mogu oni da prave bezpilotne letelice toliko brzo koliko mi mozemo da ih obaramo Samo tako PVO!
Po izvestaju Makedonske televizije "A1", jedna bezpilotna NATO letelica je pala u blizini granicnog prelaza Blace u Makedoniji. Bezpilotnu letelicu su oborile snage nase PVO. NATO vojnici su odmah dosli na lice mesta i zurno odneli ostatke bezpilotne letelice, tako da tip letelice ne znamo.
Po nezvanicnim izvorima iz RM, u toku 23.05.1999. Ratna Mornarica je oborila dve bezpilotne letelice.

AH-64 Apache Leti iznad Jugoslavije u sastavu americke armije. Namenjen je za napade na ciljeve na zemlji. Maksimalna brzina mu je 293km/h, borbeni radijus dejstva oko 250km. Nosi rakete i top 30mm. Posadu cine dva pilota. 27.04.1999. helikopter AH-64 se srusio kod aerodroma u Tirani i zapalio. Po izvorima iz NATO dva pilota su spasena i nalaze se u bolnici. Nekoliko dana pre toga drugi AH-64 je morao prinudno da sleti na jedan italijanski aerodrom zbog mehanickih problema. Helikopter je ostao u Italiji.

Ono sto nisam hteo da objavim, ali posle objavljivanja i na sajtu http://members.xoom.com/ggromozeka/aviation/ odlucio sam da ipak informaciju koju imam vec sedam dana dam na uvid. Radi se o sledecem. Informacija je dobijena od prilicno pouzdanog privatnog izvora, a radi se o zarobljavanju helikoptera AH-64 od strane nase armije 25.04.1999.. Helikopter je leteo na izvidjackoj misiji ili u pratnji search&rescue tima da bi uleteo u zamku koju je postavilo tridesetak nasih vojnika naoruzanih sa portabl sistemima zemlja-vazduh Igla. Pitoti su se odmah predali jer sanse protiv 10-tak raketa ispaljenih u isto vreme apsolutno nisu imali. Tako da po toj informaciji imamo jedan AH-64 zarobljen. Ono sto Venik kaze u svom komentaru je i apsolutno moje misljenje. Da nije mozda helikopter koji je pao u Tirani dva dana kasnije upravo ovaj zarobljeni? Cudno je da se dva pilota odlicno osecaju i da im nije prakticno nista. Ako znamo da AH-64 nema sedista za izbacivanje i svaki pad teoretski mora rezultovati teskim povredama u cemu je stvar? Mozda u tome da su piloti dobro, nema sahrane nepostojecih mrtvaca, nisu povredjeni pa da ih se moze intervjuisati u bolnici i to je to. Dva coveka fale, ali su u akcijama i niko ne moze da dodje do njih. Slike koje pokazuju mesto pada AH-64 u Tirani su napokon prikazane, ali se drasticno razlikuju od onog sto je reporter sa lica mesta napisao par dana ranije. Cudno zar ne ...?

05.05.1999. jos jedan americki helikopter Apache se srusio 75 kilometara severno od Tirane. Posada je helikoptera je poginula. Helikopter je bio na trenaznom letu. Ovo je vec drugi Apache helikopter koji se srusio na trenaznom letu. Prosto je neverovatno da dva helikoptera padnu u roku od par dana. Ako uzmemo u obzir da ih voze najiskusnije posade u americkoj armiji. Jakoooo cudnovato. Mozda ima sve to neke veze sa napadom nasih aviona na aerodrom u Tirani. Za informacije kliknite ovde.
Dodatak na gornju informaciju. Po izvestaju neke nemacke televizije (ne mogu da zapatim te skracenice), a koja se poziva na tajne dokumente NATO-a deo kojih su prikazali AH-64 Apache koji je srusen 05.05.1999. godine je oborila nasa PVO. Vrlo, vrlo moguce, bilo je jako sumljivo da dva helikoptera padnu na trening letu.

HH-60G BlackHawk Primarna namena ovog helikoptera je izvrsenje search&rescue misija spasavanja oborenih pilota. Helikopteri ulaze u nasu teritoriju i pokusavaju da izvuku srusene pilote. Vise o njima na stranici
tehnike spasavanja NATO pilota. Posada 2 + 12. 28.03.1999. je srusen prvi HH-60G sa dva pilota i 12 komandosa, a pao je u srpski deo bosne. Zatim je 29.04.1999. Sruseno jos 2 helikoptera HH-60G na teritoriji Srbije, nema informacija o poginulima. To je zvanicno sve sto se tice ovih helikoptera, ali ja licno sumnjam da ih ima sigurno jos srusenih. No sacekacemo zvanicne potvrde.

02.04.1999. posle obaranja F-16 u rejonu Sapca prijavljeno je mnogo letova spasilackih helikoptera. Po poluzvanicnim informacijama najmanje jedan spasilacki helikopter (po mojim procenama HH-60) je oboren.

CH53/53G PaweHawk Primarna namena ovog helikoptera je izvrsenje search&rescue misija spasavanja oborenih pilota. Helikopteri ulaze u nasu teritoriju i pokusavaju da izvuku srusene pilote. Vise o njima na stranici
tehnike spasavanja NATO pilota. Posada 3 + 55. Po informacijama ruskog radija i nase televizije 03.04.1999. dva helikoptera su oborena 200 kilometara jugozapadno od Beograda. Takodje su bili u spasilackoj misiji potrage za pilotom oborenog aviona. Dva helikoptera su po informacijama nosila 58 vojnika i svi su poginuli. Bravo PVO. Takodje mislim da to nije pravo stanje stvari i da je jos koji oboren, ali sacekacemo neku zvanicniju informaciju.
Nasa PVO je oborila ogroman broj raznoraznih projektila kojima su nas gadjali NATO agresori. Preko 200 Tomahawka i nekoliko stotina ostalih raketa je poruseno za ovi 50-tak dana. Ovde necu navoditi datume i brojke jer ne bi bilo svrhe, ali zelim da vam dam informacije koje su potekle iz stranih sredstava informisanja, a koje kazu ono sto NATO ne sme da prizna. Mnogi oboreni projektili ukljucujuci i "famozni" Tomahawk su pali na nasu teritoriju skoro potpuno neosteceni tako da su nasi strucnjaci za koje se misli (a to je cinjenica) da su jedni od najboljih u svetu vec uspeli da proniknu u tajne tih projektila tako da se veruje da vec sada Jugoslavija moze da replicira Tomahawk kao i jos neka oruzja iz arsenala NATO. Ovo je vrlo dobro jer vremenom mozemo da razvijemo oruzja "odvracanja" koja bi svakog potencijalnog agresora vec u startu zaustavila u pokusajima agresije. Slike nekih porusenih projektila mozete videti ovde.


Totalno neproverene i nezvanicne vesti Ovde cemo objavljivati vesti koje dolaze od pojedinaca i to vecinom putem interneta. Tih vesti ima dosta, ali ovde cemo davati samo one vesti za koje mislimo da su dovoljno verodostojne ili koje su potvrdjene iz vise razlicitih izvora. 09:52 Na radio Novostima sam u vestima oko 06.00 cuo izjavu neke osobe iz ministarstva (ne secam se imena), koji je izmedju ostalog rekao: Da je nocas nad Beogradom oboreno 4 aviona od kojih je jedan namenski bombarder (B-52 ili B-1 ili B-2). Naglasio je da jos uvek utvrdjuju cinjenice.
izvor: http://www.beograd.com
03:33 Pre pola sata oboren veeeeeeliiiiikiiiiii avion kod Beograda.
izvor: http://www.beograd.com
05:50 Bravo nasi !. Sj***** ste jos jedan. 20km od Vinkovaca (selo Gradiste) srusio se, cini se F-16. Policija udarala okupljene, sve je blokirano. Pao je jutros tocno u 3.35 (Funk Uhr). Izdrzite jos, mi smo uz vas.
izvor: http://www.beograd.com


Zvanicne izjave Ovde cemo obraditi zvanicne izjave Jugoslovenske armije koje daju nadlezni organi VJ i vlade. 14.04.1999. predsednik Jugoslavije Slobodan Milosevic je u izjavi za list "Krasnaya Zvezda" rekao da je broj oborenih NATO aviona 36 uz 119 oborenih krstarecih raketa.

17.04.1999. u komentaru za RTS general Nebojsa Pavkovic komandant trece armije rekao je da je samo treca armija oborila: 16 aviona, 5 helikoptera, 4 bezpilotne letelice i 46 krstarecih raketa Tomahawk.

28.04.1999. komandant generastaba VJ general Dragoljub Ojdanic u izjavi za "Politiku" kaze da je do 28.04.1999. oboreno 46 aviona, 6 helikoptera, 8 bezpilotnih letelica i 182 Tomahawka. To su samo letelice koje su pale na teritoriju Jugoslavije.

29.04.1999. komandant RV i PVO general Spasoje Smiljanic je dao zvanicnu izjavu u kojoj se kaze da je nasa RV i PVO od 29.04.1999. oborila 30 aviona (od kojih 2 F-117A), 2 helikoptera, 2 bezpilotne letelice i 30 Tomahawka.

06.05.1999. Vice Admiral Milan Zec je dao intervju RTS-u u kome navodi da je mornarica do sada oborila 3 aviona, 1 bezpilotnu letelicu i 5 projektila. Takodje se navodi da je jedan avion ostecen, ali nije oboren.

Radio Beograd je 07.05.1999. izjavio da je list "Vojska" doneo tekst u kome se kaze da je NATO do sada izgubio oko 70 aviona i preko 200 krstarecih projektila. Informacija proverena i zaista se barata sa tom cifrom oborenih neprijateljskih aviona.
U intervjuu grkcom dnevniku "Elefterotipija" datom 14.05.1999. savezni ministar odbrane Pavle Bulatovic je rekao da je vojska Jugoslavije do tog datuma oborila vise od 70 NATO aviona, veci broj helikoptera i bezpilotnih letelica, kao i preko 180 krstarecih raketa prenosi list "Vojska" u broju 23-24.

Po zvanicnim podacima koji datiraju od 28.04.1999. godine NATO gubici u tehnici (pokrivene samo letelice koje su pale na teritoriju Jugoslavije) bi izgledali ovako:
46 aviona svaki kosta od 15 - 25 miliona $, sto je prosek od 20 miliona $ * 46 = 920,000,000 miliona $
6 helikoptera svaki kosta od 10 - 25 miliona $, sto je prosek od 15 miliona $ * 6 = 90,000,000 miliona $
8 bezpilotnih letelica svaki kosta od 1 - 2 miliona $, sto je prosek od 1,5 miliona $ * 8 = 12,000,000 miliona $
182 rakete Tomahawk svaka kosta oko 1,400,000 milion $, sto je 1,400,000$ * 182 = 254,000,000 miliona $
Ukupno sve izgubljene letelice i rakete kostaju oko 1,276,000,000 (milijardu i dvesta+ miliona $)

Znaci da su samo troskovi onoga sto smo im oborili dostigli ukupnu sumu od 1,276.000.000$. Znaci vise od MILIJARDU dolara samo u izgubljenoj opremi, a tu ne racunamo mrtve i uhapsene pilote cija obuka kosta ogromne novce. Pa se mi svi moramo zapitati koji su to bolesnici i idioti koji nastavljaju ovo bombardovanje. Samo se nadam da ce svi oni koji ucestvuju u ovome kad tad zavrsiti na najgori moguci nacin i da ce prozivljavati mnogo puta gore trenutke nego mi.

Нема коментара:

Постави коментар